شناسهٔ خبر: 160382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز بوشهر انجام شد؛

برپایی غرفه «ایمنی و ترافیک» در نمایشگاه فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی

غرفه ایمنی ترافیک بوشهر رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از برپایی غرفه « ایمنی ترافیک » در نمایشگاه فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) به مناسبت نکوداشت ۱۸ اسفند «روز بوشهر»، غرفه «ایمنی و ترافیک» در نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی این هفته برپا شد.
  بابک کاوه ئیان رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در این زمینه اظهار داشت: این نمایشگاه در ساحل بوشهر از یکشنبه ۱۳ اسفند به مدت ۳ روز برگزار شد که این اداره کل نیز در آن غرفه آموزشی داشت.
 کاوه ئیان هدف از برگزاری این نمایشگاه را حساس‌سازی خانواده‌ها نسبت به رعایت قوانین ایمنی عبور و مرور توسط دانش‌آموزان و خطرات ناشی از بی‌احتیاطی در رانندگی یا عبور از جاده اعلام کرد و افزود: از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه، آشنایی خانواده‌ها با مجموعه فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص طرح‌های ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای است.
 وی ادامه داد: گروه هدف این اقدام کودکان، دوچرخه‌سواران و موتورسواران به‌عنوان مهم‌ترین کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای بودند.
 کاوه ئیان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ضمن برگزاری کارگاه آموزشی برای گروه‌های هدف، نسبت به برگزاری مسابقات نقاشی و آزمون از کتابچه‌های تهیه شده توسط اداره کل اقدام شد. همچنین به برگزیدگان هدایایی از جمله کلاه شبرنگ دار مخصوص عابر پیاده، کلاه ایمنی موتورسواران، نوشت‌افزار و پازل ایمنی اهدا گردید. ضمن اینکه در طول برگزاری نمایشگاه برچسب‌های شبرنگ روی دوچرخه و موتورسیکلت‌ها جهت بهتر دیده‌شدن توسط سایر رانندگان نصب شد.
 رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: این اداره کل در راستای رسالت ذاتی خود پیرامون آموزش و اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، نسبت به برپایی غرفه‌ها و برگزاری سمینارهای مختلف در طول سال اقدام می‌کند.