شناسهٔ خبر: 160384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان اعلام کرد؛

رقابت ۶۴۰ نفر از لارستان در آزمون ورود به حرفه مهندسان

کنکور نظام مهندسی لارستان اسفند 1402 آزمون ورود به حرفه مهندسان جنوب استان فارس به مدت دو روز در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه به همت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در مجتمع آموزش عالی لارستان و دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، آزمون ورود به حرفه مهندسان جنوب استان فارس به مدت دو روز در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه به همت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در مجتمع آموزش عالی لارستان و دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در خصوص رشته‌های مهندسی در این آزمون بیان داشت : این آزمون در ۷ رشته عمران، معماری تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت‌های نظارت، اجرا و طراحی و رشته‌های ترافیک، نقشه برداری و شهرسازی و کاردان‌های فنی در ۶ رشته معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری در پایه سه و همچنین آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در پایه‌های سه، دو و یک برگزار شد.

وی افزود : شرکت کنندگان این آزمون در لارستان ۶۴۰ نفر بوده که از این تعداد ۹۵ داوطلب زن و ۵۴۵ داوطلب مرد همزمان با سراسر کشور جهت اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت : آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی به صورت کتاب باز است و داوطلبان می توانند از ماشین حساب، کتاب و جزوه‌های همراه استفاده کنند اما اجازه رد و بدل کردن کتاب و جزوه و هر وسیله دیگری را ندارند.

شبانی در پایان اشاره کرد : اداره کل راه وشهر سازی لارستان براساس اجرای مواد قانونی ۱۱، ۲۱، ۲۶و۲۸ نظام مهندسی وکنترل ساختمان اقدام به برگزاری این آزمون در طول سال و در سه نوبت کرده است که نتایج این آزمون در اردیبهشت ماه اعلام می گردد.