شناسهٔ خبر: 160409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهر پایان دولت مردمی بر پروژه ناتمامی دیگر؛

بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین پس از ۱۴ سال افتتاح شد

بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین پس از ۱۴ سال افتتاح شد طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و مردم، بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی فاطمة‌الزهرا (س) شهر خمین افتتاح و وارد مدار خدمت‌رسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، عباس یوسف زاده مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: احداث بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی شهرستان خمین جهت افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی از سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما به دلایلی روند اجرای کار به کندی پیش رفت ولی با تمرکز دولت سیزدهم بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، عمده تخصیص اعتبار، پیشرفت فیزیکی و تجهیز آن در دولت سیزدهم انجام شد، به گونه‌ای ۵۶ درصد اعتبار ساخت بیمارستان در ۲ سال اخیر تخصیص یافت.

وی افزود: این بیمارستان توسط وزارت راه و شهرسازی احداث و پس از ۱۴ سال انتظار، تکمیل و تحویل وزارت بهداشت شد.

یوسف زاده ادامه داد: با بهره‌برداری از مجموعه‌ی آموزشی و درمانی فاطمة‌الزهرا (س) علاوه بر اینکه مردم شهرستان خمین از خدمات این مجموعه درمانی بهره‌مند می‌شوند، گامی بلند در راستای توسعه شاخص‌های درمانی در جنوب استان مرکزی برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی  ادامه داد: این بیمارستان با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۸۵ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع و در چهار طبقه و سه بلوک مطابق استانداردهای روز احداث شده است.

گفتنی است: این بیمارستان از بخش‌های اورژانس، پاراکلینیک‌ها، جراحی، دندان‌پزشکی، ICU و CCU، اطفال و بستری تشکیل شده‌است وبرآورد ارزش فعلی این بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.