شناسهٔ خبر: 160559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

گلستان جزو استان های برتر در بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی نوسازی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس پایش های انجام شده در شهرهای دارای بافت فرسوده مصوب، بسته های تشویقی ۱۹ گانه شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی اجرایی شده و گلستان جزو استان های برتر در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی افزود: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

ملک ادامه داد: در استان گلستان نیز ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان طی دو سال تعهد صدور  پنج هزار و ۸۰۴ پروانه نوسازی را دارد، گفت: تا کنون در دولت سیزدهم چهار هزار و ۲۵۲  پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها اظهار کرد: با توجه به این تعداد صدور پروانه، برنامه نوسازی گلستان ۷۳ درصد محقق شده است.