شناسهٔ خبر: 160568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان؛

جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی همدان برگزار شد

راهداری زنجان با فرا رسیدن ایام نوروز؛ با حضور مدیرکل، معاون راهداری، رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، شهردار قیدار، کارشناس مدیریت بحران استانداری، پلیس راه، راه آهن، هواشناسی و نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جلسه کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفر نوروزی ۱۴۰۳ تشکیل و وظایف دستگاه‌ها و ادارات در قالب کمیته‌های ۱۰ گانه مشخص شد.

به گزارش پاگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را تبریک گفت و افزود: امیدواریم با تشکیل این جلسات شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و گفت: باید اقدامات مضاعفی در جهت خدمات‌دهی به مسافران در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای صورت گیرد و نواقص و ضعف‌ها احصا و رفع شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت پویش همراهان سفر ایمن در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، امسال نیز پویش همراهان سفر ایمن با همکاری یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی برگزار شده و صدا و سیما نیز برنامه‌هایی در این خصوص اجرا خواهد کرد که هریک از سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل نیز می‌توانند با ارائه برنامه‌های خود، در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های محوله یاریگر باشند.

وی گفت: با توجه به فرصت باقیمانده تا سال جدید، هر یک از کمیته‌های ستاد شهرستان باید وظایف خود را به بهترین نحو ممکن در جهت بسترسازی و فراهم نمودن زمینه ارائه خدمات به مسافرین در ایام نوروز انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول، سیستم داپ دوربین‌های ثبت خلافی که در مکان‌های مشخصی نصب شده‌اند، امسال فعال‌تر خواهند بود که وظیفه‌ی اصلی این دوربین‌ها بررسی تخلفات و ثبت آن‌هاست، با این کار در واقع از تخلفات جاده‌ای و تصادفات شدید جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از کمیته‌ها به ارائه گزارش کار پرداختند و برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بیش از ۱۳۵ دستگاه اتوبوس،۴۸۴ دستگاه مینی‌بوس و ۵۱۰ دستگاه سواری کرایه برای جابجایی مسافران و نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، رفاه و آسایش مسافرین نوروزی، شیوه‌های تسهیل در دسترسی به ناوگان عمومی، تامین سوخت، ایمنی سفر و ... به عنوان اهم اقدامات صورت گرفته مطرح شد.