شناسهٔ خبر: 160585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی تفتان شهر زاهدان به ۳۵ درصد رسید

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی هشت هزار و ۳۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت تفتان شهر با گذشت ۱۰ ماه از زمان آغاز ساخت آن به ۳۵ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در جلسه پیگیری روند اقدامات تعاونی های طرح نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان در سایت تفتان شهر زاهدان گفت: سرعت در روند کار و کیفی‌سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن همواره دو مولفه بسیار مهم مورد نظر این اداره کل بوده که این مهم در سایت تفتان شهر نیز به خوبی در حال انجام است به گونه ای که برخی بلوک‌های این سایت هم اینک به مرحله نما رسیده است.

وی با بیان اینکه در صورت عقب ماندگی پروژه ها، قیمت تمام شده آنها به مراتب افزایش می یابد و متقاضیان متضرر خواهند شد، بر استفاده از تسهیلات بانکی و توجه به آورده متقاضیان از سوی تعاونی های مسکن تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اشتغال مستقیم بزرگترین ره آورد طرح نهضت ملی مسکن برای این استان بوده است، تصریح کرد: در اجرای این پروژه مهم و کلان ملی در این استان باید تمامی شرایط ساخت و ساز به صورت مدرن انجام و هر واحد با امکانات کامل و بدون مشکل، با کیفیت مطلوب و همچنین با حداقل قیمت تمام شده مناسب به متقاضیان تحویل داده شود.

اکبری با بیان اینکه به جای مسکن سازی، به دنبال شهرسازی هستیم ، افزود: با توجه به اهمیت نماها و سبک معماری ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن کمیته های فنی برای ساخت نماها به صورت ایرانی_اسلامی و انجام ساخت و سازها با سبک اصیل ایرانی در این اداره کل تشکیل شد که نتایج مطلوب آنها در سایت های آرمانشهر و تفتان شهر زاهدان به خوبی نمایان است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان همواره در طرح نهضت ملی مسکن جزو استان های پیشرو بوده است، گفت: به منظور رفاه حال شهروندان گرامی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ، محوطه و شهرسازی و نیز تامین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است.