شناسهٔ خبر: 160693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد:

حضور پلیس در نقاط پرحادثه موجب کاهش تصادفات می‌شود

کمیسیون دبیر کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی و مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان گفت: حضور پلیس در نقاط پرحادثه موجب کاهش تصادفات می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی آذربایجان شرقی، اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در شصت امین جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی گفت: علیرغم ایمنی بالای جاده ی تازه تاسیس اهر - تبریز، تردد خودوروها از حاشیه جاده ها و کناره های بین مزارع به داخل جاده و سرعت بالای خودروهای عبوری، آمار تصادفات منجر به فوت را در این مسیر افزایش داده است.

وی با اشاره به وقوع حادثه مرگبار رانندگی اخیر در این جاده گفت: حضور مستمر و پررنگ پلیس در این مسیر، برای بازدارندگی سرعت های غیرمجاز و تخلفات رانندگی امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: به منظور فراهم سازی شرایط مناسب و ایمن برای مسافران نوروزی، طرح نوروزی از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۴ نوروز ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان اجرا می شود و در این خصوص بنا داریم از حضورِ نیروهای پلیس، راهداری و گروه های امداد و نجات تمرکزدایی و آنها را در نقاط مختلف استان مستقر کنیم.

جبارعلی ذاکری افزود: با وجود اجرای این اقدامات، فرهنگ رانندگی و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی تنها مولفه ای است که به تنهایی می تواند از بروز بسیاری از سوانح رانندگی و تصادفات سنگین و منجر به فوت جلوگیری کند، از این رو انتظار می رود رانندگان برای ایمنی و امنیت جانِ خود و سرنشینان خودرو، خود را به رعایت قوانین ملزم بدانند.

ذاکری به استقرار ایستگاه های رفاهی در ورودی شهرها در ایام نوروز هم تاکید کرد و گفت: وجود این ایستگاه ها برای توقف کوتاه مدت رانندگان و تجدید قوای آنها و سرنشینان به خصوص در اوج زمان های بروز تصادفات، تاثیر مثبتی بر رفتار رانندگان و در نتیجه کاهش آمار تصادفات دارد.

در این جلسه، جمعی از اعضای کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی با ارائه گزارش در حوزه کاری خود، به بیان نکته نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص افزایش ایمنی جاده های استان با شناسایی و حذف نقاط کور و حادثه خیز، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در برخی محورهای مواصلاتی و فرهنگ سازی برای رانندگی اصولی به خصوص در صدا و سیما پرداختند.