شناسهٔ خبر: 160767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای تسهیلات خودمالکی به ۳۵۰۰ همدانی در طرح ملی مسکن

. مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون ۳ هزار ۵۵۴ متقاضی تسهیلات مسکن ملی برای ساخت مساکن خودمالکی شهری دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،از همدان، مجید صالحی‌امیر با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۱۱ متقاضی در نوبت دریافت تسهیلات مسکن ملی قرار دارند، گفت: تاکنون ۳ هزار ۵۵۴ متقاضی تسهیلات مسکن ملی برای ساخت مساکن خودمالکی شهری دریافت کرده اند.

او با اشاره به اینکه سهمیه مسکن ملی خودمالکی شهری استان همدان طی دو سال ۹ هزار ۹۴۹ واحد است، گفت: تاکنون ۶ هزار ۶۳۶ واحد به بانک‌های استان معرفی شده است که از این تعداد ۳۵۵۴ واحد تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن ملی در بخش خودمالکی که در سامانه http://tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند، می‌توانند با مراجعه به تمام شعب بانکی تسهیلات را دریافت کنند.

صالحی امیر با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن ملی ۵۵۰ میلیون تومان است، گفت: در صورت عدم همکاری بانک‌ها متقاضیان می‌توانند اعتراضات خود را در همان سامانه وارد کنند.

ایشان  با اشاره به سهمیه استان در مسکن ملی روستایی در بخش خودمالکی، گفت: سهمیه دو سال استان در بخش خودمالکی روستایی ۲۳ هزار و ۹۸۶ واحد بوده است که تاکنون ۱۵ هزار و ۴۸۸ واحد با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۲۶ هزار واحد در قالب پروژه‌های گروه ساخت، بنیاد ساخت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است، گفت: ۲۶ هزار و ۷۱۱ واحد در قالب پروژه‌های گروه ساخت، بنیاد ساخت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بانک‌های استان معرفی شده که پس از اخذ پروانه ساختمانی و به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه می‌توانند درخواست اخذ تسهیلات بانکی کنند و تاکنون با ۷۵۵۳ واحد نیز موفق به عقد قرارداد تسهیلات مشارکت مدنی در بخش مسکن حمایتی شهری صورت گرفته است.

صالحی امیر گفت: در بخش ودیعه مسکن نیز ۲۳ هزار و ۲۶۹ متقاضی در استان همدان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۹۷۲۷ متقاضی مبلغ ۴۸۸ هزار و ۴۶۵ میلیون تومان دریافت کردند