شناسهٔ خبر: 160810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دنبال نظارت‌های عالیه بر ساخت و سازهای استان اصفهان انجام شد؛

جلوگیری از فعالیت ۸۰۰ کارگاه ساختمانی متخلف در استان اصفهان

قاری اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براساس بازدیدهای بعمل آمده در بخش نظارت عالیه از ساخت‌ و سازهای استان طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از فعالیت بیش از ۵۵۰ کارگاه ساختمانی متخلف جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۸۰۰ کارگاه ساختمانی متخلف در استان اصفهان از سال ۱۴۰۱ تاکنون شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.  

وی با بیان فعالیت‌های اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان این اداره‌کل افزود: نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان انجام می‌شود و امید است این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.