شناسهٔ خبر: 160850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

معرفی ۴۶۰ متقاضی اصفهانی به بانک برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن

قاری اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری، بیش از ۴۶۰ متقاضی در محلات هدف بازآفرینی شهری اصفهان جهت دریافت تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: افرادی که ملک‌شان در محدوده بازآفرینی شهری قرار دارد می‌توانند جهت اخذ تسهیلات نوسازی به سامانه مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.  

وی افزود: در سالجاری بیش از ۴۶۰ متقاضی برای اخذ تسهیلات نوسازی در محدوده‌های بازآفرینی شهری اصفهان به بانک معرفی شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نیز ۹۳۰ متقاضی در این محدوده ها برای اخذ تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شدند گفت: از این تعداد، برای ۳۶۰ واحد منجر به امضاء قرارداد جهت پرداخت تسهیلات شد.  

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ۷۰۸ واحد منجر به امضاء قرارداد جهت پرداخت تسهیلات شد و بعبارتی در این سال ۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.  

قاری‌قرآن در ادامه به تخصیص قیر برای آسفالت معابر محدوده های باز آفرینی شهری اشاره و اعلام کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع بالغ بر هشت هزار تن قیر به این محدوده‌ها اختصاص یافته است.  

وی عنوان کرد: جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است که ۱۸ درصد آن شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت های فرسوده استان ساکن هستند.  

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی استان اصفهان شامل ۶۴ محله در ۱۴ شهرستان (اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، خمینی شهر، سمیرم، شهرضا، خوانسار، جرقویه، گلپایگان، نجف آباد، فریدن، فلاورجان، تیران و کرون و لنجان) می باشند که با مساحت ۱ هزار و ۵۲۹ هکتار بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت دارند.