شناسهٔ خبر: 160877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه جایی بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار مسافر توسط ناوگان جاده ای در خراسان جنوبی

مسافربری خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای طی ۱۱ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن اشاره به جابه‌جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای استان طی ۱۱ ماه سال جاری گفت: این تعداد مسافر در قالب ۱۶۰ هزار و ۸۶ سفر صورت گرفت و از رشد ۱۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۱ ناوگان عمومی جاده‌ای در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این تعداد شامل؛ ۲۸۶ اتوبوس، ۲۰۹ مینی بوس و ۳۰۶ سواری است که ۱۴۴۴ راننده در این حوزه مشغول به کار هستند.

جلال زاده با اشاره به فعالیت ۴۷ شرکت و مؤسسه حمل و نقل مسافر در استان افزود: ۶ پایانه مسافری عمومی در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، طبس و سرایان، همچنین ۹ پایانه اختصاصی نیز در سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به عمده مقصد مسافران استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران عنوان کرد و گفت: میزان اشغال صندلی در اتوبوس ۱۹ نفر در هر سفر بوده و این نسبت عدد سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان یادآور شد: ۹۰ درصد جابه‌جایی مسافر در سطح استان توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۱۰ درصد دیگر نیز مربوط به حمل و نقل هوایی و ریلی است.