شناسهٔ خبر: 160916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۳۹۹ تا کنون انجام شد؛

بهره‌مندی بیش از ۶ هزار واحد ساختمانی در محدوده‌های بازآفرینی شهری اصفهان از تخفیف عوارض صدور پروانه

شورای مدیران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۹ تا کنون بالغ بر ۶ هزار واحد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری اصفهان از تخفیف عوارض پروانه ساختمانی بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ تا کنون در مجموع بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تخفیف عوارض صدور افزون بر ۱ هزار و ۹۰۰ پروانه ساختمانی در محدوده های بازآفرینی شهری اصفهان اعمال شده است.  

وی با بیان اینکه این پروانه‌های ساختمانی برای بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بوده است افزود: متقاضیان برای اخذ پروانه ساختمانی در محدوده‌های بازآفرینی شهری اصفهان در سال سالجاری به تعداد ۴۰، سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۳، سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۳ و سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۳۱ پروانه ساختمانی از تخفیف عوارض بهره‌مند شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد از خاک کشور را داراست و حدود ۱۱ درصد از مساحت این استان در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد.  

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.