شناسهٔ خبر: 160917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۴۰۰ تا کنون انجام شد؛

رفع تصرف اراضی ملی شهرستان کاشان به ارزش یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان

مجتبی اراسته اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: با تلاش‌های به عمل آمده از سال ۱۴۰۰ تا کنون اراضی ملی شهرستان کاشان به ارزش یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در خصوص اقدامات به عمل آمده در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری اظهار کرد: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره قرار دارد لذا به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.  

وی بیان کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی از سوی کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان و پیگیری‌های ویژه در اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان، از سال ۱۴۰۰ تا کنون (در دولت سیزدهم) ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی این شهرستان رفع تصرف شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی صورت گرفته است، گفت: ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.  

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و شهرستان کاشان با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال دارند، برخورد قانونی می‌کند و در این مسیر از همه توان اجرایی و قانونی استفاده می‌شود.  

آراسته با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: مردم عزیز شهرستان کاشان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.