شناسهٔ خبر: 160936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ سند تک برگی ۸۰۰ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر سراوان

حامد ریگی رئیس اداره راه وشهرسازی سراوان گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد، اسناد تفکیکی ۸۰۰ قطعه از اراضی اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان امسال اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حامد ریگی رئیس اداره راه وشهرسازی سراوان گفت: تاکنون ساخت ۱۳۱۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان آغاز شده که متوسط پیشرفت فیزیکی آنها به ۴۰ درصد رسیده است.

وی توجه به اقلیم و فرهنگ بومی را در ساخت واحدهای مسکونی مهم دانست و افزود: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن، سیرکان به‌صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت دو طبقه در دستور کار این اداره قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام به شهروندان را به دنبال دارد، ادامه داد: اسناد این اراضی در قالب قطعات ۲۵۰ تا ۴۰۰ متری به صورت تفکیکی اخذ شده است تا شاهد اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان مرزی باشیم.

رئیس اداره راه وشهرسازی سراوان گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوری که اراضی مورد نیاز برای اجرای چهار ساله این طرح مهم ملی در این شهرستان تامین شده است.

ریگی خاطر نشان کرد: همچنان امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن برای واجدین شرایط در سراوان از طریق سامانه saman.mrud.ir  فراهم است.