شناسهٔ خبر: 160949 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب ۲۲۹ مصوبه کمیسون ماده ۵ و کار گروه امور زیر بنایی در خوزستان

کوچک معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی خوزستان گفت: در سال جاری ۲۲۹ طرح در جلسات کارگروه امورزیربنایی و کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک پور با اشاره به عملکرد سال جاری معاونت شهرسازی و معماری در حوزه کمیسیون ماده 5  و کارگروه امور زیربنایی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۸ طرح در کمیسیون ماده 5 و همچنین ۱۲۱  طرح در جلسات کارگروه امور زیربنایی با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تصویب شد.

وی با بیان اینکه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری را بر عهده دارد، گفت: این کارگروه در راستای ساخت‌وسازهای خارج از حریم و موارد الحاق به محدوده‌ طرح نهضت ملی در سال جاری تصمیم گیری و مواردی را مصوب کرد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی شهری مهم‌ترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهرها محسوب می‌شود، بیان کرد: طرح‌های تفصیلی شهرهای صیدون، میداوود، صالح شهر و شرافت مصوب و کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی توسعه استان را اخذ نموده است و طرح تفصیلی شهر امیدیه نیز مصوب و ابلاغ شد.

بنا بر این گزارش، کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، بررسی و تایید طرح‌های جامع شهرها و غیره را برعهده دارد.