شناسهٔ خبر: 160967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۱ درصدی تردد در محورهای خراسان رضوی

مرکز مدیریت راهها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ تردد خودروها در سطح محورهای این استان ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی؛ جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: بر اساس سامانه‌های تردد شمار از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۱ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۳۱۱ تردد در محورهای استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تردد از استان‌های تهران، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به ثبت رسیده اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در شهریور ماه ۱۴۰۲ بیشترین تردد به مبادی ورودی استان صورت گرفته که به نسبت شهریور ماه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

شهامت در خصوص تخلفات ثبت‌شده توسط دوربین‌های نظارتی این اداره کل اضافه‌کرد: در سال جاری ۲۱ درصد تخلفات از تمام ترددهای ثبت‌شده، مربوط به عدم رعایت فاصله طولی بوده و ۱۴ درصد تخلفات را سرعت غیر مجاز به خود اختصاص داده است.

وی همچنین میزان خودروهای ورودی به شهر مشهد را در طول سال جاری ۳۹ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۱۴ تردد اعلام و تصریح‌کرد: این میزان ورودی به کلان‌شهر مشهد نسبت به‌مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته و خودروهایی که از مشهد خارج‌شده‌اند نیز ۳۹ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۸۱ خودرو بوده که ۶ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان‌می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در خصوص تعداد تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها نیز گفت: طی سال جاری تعداد ۸۳۸ هزار و ۱۱۶ تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده که از این تعداد ۷۹ هزار و ۴۴۸ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها پاسخ داده‌شده‌است.

هم اکنون در شبکه راههای خراسان‌رضوی ۵۶ دوربین نظارت تصویری و ۷۰۲ دستگاه ردیاب بر روی مدیریت ناوگان راهداری نصب است.