شناسهٔ خبر: 160999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درجلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان زنجان با حضور استاندار مطرح شد:

عزم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی

راهداری زنجان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ضمن تشریح تصمیمات و اقدامات از عزم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی با هم‌افزایی و مشارکت کلیه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان زنجان)، صبح امروز (۲۴ اسفند۱۴۰۲)، شصت و یکمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان به منظور بررسی مصوبات جلسه قبل، ادامه تحلیل تصادفات ابهر_خدابنده و اقدامات صورت گرفته ستاد نوروزی ۱۴۰۳ به ریاست استاندار زنجان و با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، فرماندهان پلیس راه، مدیر هلال احمر، اورژانس، پزشکی قانونی و دیگر اعضای کمیسیون برگزار شد.

جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ابتدای این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تقدیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان، گزارشی از عملکرد تخصصی اداره کل ارائه و اظهار کرد: آماده‌سازی تمام جاده‌های استان و مواردی که بر ایمنی مسافران تاثیر دارد در دستور کار قرار گرفته که با هم‌افزایی و مشارکت کلیه بخش‌ها و دستگاه‌ها برای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی اقدام خواهد شد.

وی شناسایی جغرافیایی نقاط حادثه‌خیز را در جهت بهبود وضعیت ایمنی جاده‌ای، اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها، آموزش و رفتارسازی در جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی کاربران مختلف راه‌ها با همکاری صدا و سیما را از اقدامات و ماموریت‌های اصلی کمیسیون ایمنی راه‌های استان برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان درخواست کرد تا در صورت ایجاد خسارت به تاسیسات جانبی راه، پلیس‌راه با همراهی و گرفتن مدارک متخلف، کمک‌حال راهداری برای حل این معضل باشد.

قزوینیان در ادامه به اهمیت «پویش چشم به راهیم» در کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور، پویش «چشم به راهیم» از شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجتمع خدماتی رفاهی شهر شادی پارسیان با استفاده از قابلیت‌های مختلف رشته‌های هنری از جمله موسیقی بومی محلی، سعی دارد آموزش و افزایش دانش عمومی و فرهنگ صحیح رانندگی را ارتقا دهد که در این راستا صدا و سیمای مرکز زنجان با پوشش این برنامه، اداره کل را همراهی خواهد کرد.

مصوباتی که در این جلسه به تصویب محسن افشارچی، استاندار رسید شامل برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف، ایجاد توقف‌گاه‌های موقت با همکاری شهرداری‌ها، استقرار آتش‌نشانی شهرداری در مبادی ورودی و خروجی شهر، تعمیر، نگهداری و فعال نگه داشتن تمام دوربین‌های نظارتی، ایجاد پایگاه‌های امداد جاده‌ای با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آمادگی کامل مراکز درمانی در ایام عید است.

گفتنی است سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون بویژه پلیس راه، هلال احمر و اورژانس هم به گزارشی اجمالی از اقدامات و برنامه‌های مداخله‌گری خود برای کاهش تصادفات جاده‌ای پرداختند.