شناسهٔ خبر: 161053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به مرحله اتمام رسید

سیستان دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی این استان به مرحله نازک کاری و اتمام رسیده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در چهاردهمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سال جاری گفت: ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری این استان در حال ساخت است که ۳۹ هزار و ۵۳ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۲۷ هزار و ۱۱۴ واحد به مرحله اسکلت و سقف، ۲۱ هزار و ۵۰۵ واحد به مرحله سفت کاری و ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از تولیدکنندگان استان تأمین می‌شود، افزود: ساختمان یک صنعت پیشران محسوب‌می‌شود و طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد اشتغال برای بخش قابل توجه از شهروندان بسیاری از صنایع را در استان پویا کرده است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت ۱۷ هزار و ۷۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: بیشترین اراضی واگذار شده با ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال این استان بوده است و این روند همچنان با توجه به اراضی تأمین شده و استقبال مردمی با قوت ادامه دارد.

اکبری از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و افزود: با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بر احداث هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: واگذاری زمین در طرح ملی مسکن یک طرف قضیه است اما مهمتر از آن فراهم کردن زیر ساخت‌ها است و اگر جایی زمین واگذار می‌شود حتماً دستگاه‌هایی مانند آب و برق زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

محمد کرمی با بیان اینکه تمام مدیران باید در خدمت مردم باشند، ابراز امیدواری کرد: باور مدیریتی مسئولان برای خانه‌دار کردن مردم و تحقق مسکن در افق چهار ساله باید به‌سرعت اجرایی شود.

وی تصریح‌کرد: باید این‌قدر مسکن بسازیم و به بازار عرضه کنیم، که دیگر تقاضا نباشد، و با افزایش عرضه، شاهد کمتر شدن قیمت‌ها باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های مهم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع‌شده، کوتاهی کند.

کرمی گفت: تمامی دستگاه‌های استان که مرتبط با حوزه ساخت مسکن هستند، موظفند کمک کنند که در کمترین زمان ممکن، مسکن برای مردم ساخته شود. دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از اشتغال ۴۸ هزار و ۷۱۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۷۰ هزار و ۱۱۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان اقدام به نام نویسی کرده‌اند که ۴۶ هزار و ۷۸ نفر تایید نهایی شدند.