شناسهٔ خبر: 161065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

اجرای طرح «۶۰-۳۰» ویژه ایام نوروز در محورهای ورودی استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای طرح ۶۰-۳۰ (پویش سلامت) ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ با مشارکت دستگاه های خدمات رسان در ورودی‌های استان خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با اشاره به شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ گفت: اولویت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان سفر ایمن مسافران و کاربران جاده‌ای از ابتدای شروع سفر تا رسیدن به مقصد و به حداقل رساندن تصادفات جاده‌ای است که در همین راستا تمهیدات و اقدامات لازم جهت ارتقا ایمنی محورهای همدان انجام شده‌است.

آهکی اظهار کرد: علاوه بر ارتقا ایمنی محورهای مواصلاتی یکی دیگر از اقدامات مؤثر در کاهش حوادث جاده‌ای ترغیب رانندگان به استراحت کوتاه و عدم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی است که مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پارکینگ‌های جاده‌ای، راهدارخانه‌ها و مساجد بین راهی مکان‌های مناسبی برای استراحت کوتاه مسافران هستند.

وی تصریح‌کرد: طبق آمارهای پلیس‌راه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد و در همین راستا کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اجرای طرح ۶۰-۳۰ (پویش سلامت) در ۱۴ مقطع مشخص شده با همکاری راهداری، پلیس‌راه، اورژانس، هلال‌احمر این طرح را در ایام نوروز اجرا خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در فاصله ۳۰ کیلومتری ورودی استان بوده که با انجام تست‌های سلامت، مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود.