شناسهٔ خبر: 161100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آیین افتتاح پویش «چشم به راهیم» در مجتمع بین‌راهی شهرشادی پارسیان زنجان برگزار شد

راهداری زنجان آیین افتتاح پویش چشم به راهیم، صبح امروز با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، معاونین این اداره کل و مسئولین شهرستان زنجان در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی شهر شادی پارسیان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی( استان زنجان)، جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان صبح امروز (۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲) در آیین افتتاح پویش چشم به راهیم، با عنوان این مطلب که تمام هدف از برگزاری این پویش، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: در این پویش به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، تبیین می‌شود.

وی در ادامه وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور را نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: همین موضوع ما را بر آن داشت تا در ایام نوروز نسبت به این موضوع توجه و همت بیش از پیش داشته باشیم.

قزوینیان با اشاره به ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی افزود: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش ایمنی_فرهنگی تحت عنوان چشم به راهیم در مجتمع بین راهی شهر شادی پارسیان با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.

این مسئول تاثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی صدا و سیما و دستگاه‌های خدمات‌رسان سعی خواهیم کرد طی ۱۸روز با آموزش مسائل فرهنگی در محل برگزاری پویش به این مهم دست یابیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مطابق تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیکی شهرها رخ می‌دهد که با اجرای پویش ۳۰_۶۰ می‌توانیم درصد تصادفات را کاهش دهیم.