شناسهٔ خبر: 161114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

رشد ۵۱ درصدی احداث راه‌های اصلی گلستان در دولت سیزدهم

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: راه های اصلی احداث شده توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان در دولت سیزدهم رشد ۵۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی گلستان با هدف برقراری تردد ایمن در محورهای مواصلاتی استان پروژه‌های راه‌سازی را در گلستان اجرا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون پروژه‌های راه‌سازی این اداره کل در قالب چهار طرح کردکوی-بندر ترکمن-آق‌قلا، گنبد- آق‌قلا، گنبد- این چه برون. رامیان به شاهرود در حال اجرا است.

ملک با بیان اینکه پروژه‌های راه‌سازی شامل احداث، تعریض، بهسازی و آسفالت محورها می‌شود، تصریح‌کرد: تمامی این محورها جزو راه ه اصلی بوده و ساخت این محورها توسط راه و شهرسازی گلستان در دولت سیزدهم به نسبت دولت قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه‌ها در دولت سیزدهم ۱۷۳ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل آنها به چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ملک گفت: چنانچه اعتبارات موردنیاز در زمان مقرر به پروژه‌ها تخصیص یابد، بخش زیادی از آنها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهند رسید.

وی در انتها یادآور شد: این اداره کل به‌منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه‌خیز و دسترسی سریع‌تر مردم گلستان به نقاط مختلف استان پروژه‌های راه‌سازی را در اولویت‌های کاری قرار داده است.