شناسهٔ خبر: 161115 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

توسط وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح؛

دستورالعمل اجرایی تأمین مسکن نیروهای مسلح امضا شد

امضای تفاهم نامه دستور العمل اجرایی تأمین مسکن نیروهای مسلح بر اساس تفاهم پیشین ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۶ اسفند در پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور، دستور العمل اجرایی تأمین مسکن نیروهای مسلح بر اساس تفاهم پیشین ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح امضا شد.

بر اساس ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امکان اجرای این قانون را در طرح (پروژه)های مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح فراهم کند.

در تبصره یک این ماده تاکید شده است که نحوه اجرای این ماده به موجب دستورالعملی است که توسط وزارتخانه های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود که امروز این دستور العمل تهیه و به امضای وزرای دو وزارتخانه رسید.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن نیروهای مسلح می‌توانند از اراضی در اختیار مازاد بر نیاز خود و با رعایت مقررات مربوط، برای اجرای این ماده استفاده کنند. در حال حاضر ۲۳۰ هزار مسکن نیروهای مسلح در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.