شناسهٔ خبر: 161143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

الحاق ۶۴۵ هکتار زمین اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده شهر اردبیل

الحاق 645 هکتار زمین اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده شهر اردبیل مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از ابلاغ مصوبه شواریعالی شهرسازی و معماری در خصوص الحاق ۶۴۵ هکتار زمین در جنوب شرقی شهر اردبیل جهت اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و با تصویب شواریعالی شهرسازی و معماری ۶۴۵ هکتار زمین جهت اجرای نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به محدوده جنوب شرقی شهر اردبیل افزوده شد.

وی گفت: این الحاق در جلسه شماره بیست و دوم شورایعالی شهرسازی و معماری تایید شده که با ابلاغ این مصوبه شاهد رفع کمبود زمین و ارتقاء سرانه خدمات شهری از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: با ابلاغ این مصوبه تراکم جمعیت شهری اردبیل از ۹۰ به ۷۰ نفر در هکتار کاهش خواهد یافت و کیفیت سطح زندگی در این شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

حیدری افزود: ارتقای الگوی جمعیت پذیری، توسعه کیفی و فنی ساختمانها و اجرای شهرسازی نوین و همچنین شتاب گرفتن پروژه های زیر بنایی و طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مزایای الحاق ۶۴۵ هکتاری به محدوده شهر اردبیل است.

دبیر شورای مسکن استان گفت: این الحاق با رعایت همه ملاحظات زیستی و پدافند غیرعامل در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و حمایت از جوانی جمعیت بوده و طرح تفضیلی آن برای احداث شهرک بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی جهت اجرای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کرد: بر اساس این ابلاغ رعایت اصول و ضوابط معماری و شهرسازی با استفاده از ظرفیت های الگوی معماری ایرانی – اسلامی و توجه ویژه به ساخت و سازها به دلیل سرد سیر بودن اقلیم منطقه الزامی است.

وی گفت: طبق سیاست و برنامه محوری دولت سیزدهم، سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی ۴ ساله وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن حمایتی برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ متقاضی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش و پیگیری همکارانم در معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان، طرح جامع شهرهای اصلاندوز و بیله سوار در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به تصویب رسیده که بعد از تایید شورایعالی شهرسازی و معماری به شهرداری های این شهرها جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.