شناسهٔ خبر: 161148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خبر داد؛

تامین زمین برای ساخت مسکن نیروهای مسلح در خوزستان

شورای مسکن خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی از تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن نیروهای مسلح در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ مسعود بیات منش در نشست شورای مسکن استان که به ریاست علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان و با دستور کار بررسی روند اجرایی ساخت واحدهای سازمانی برای نیروهای مسلح استان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲۸۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به مدت چهار سال در خوزستان ساخته شود که ساخت ۹۰ هزار واحد آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و مابقی در قالب ودیعه مسکن است.

وی افزود: از تمام ظرفیت های موجود در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین مسکن مردم استفاده می کنیم.

بیات منش ادامه داد: مهمترین بخش در ساخت مسکن تامین زمین مناسب است بر همین اساس با دقت کافی بهترین زمین را در مناسب ترین مکان برای مسکن نیروهای مسلح در نظر خواهیم گرفت.

در ادامه این نشست استاندار خوزستان توضیح داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در شهرهایی که بیشترین تمرکز نیروهای مسلح را دارند از جمله اهواز، دزفول، شوشتر، امیدیه، ماهشهر، خرمشهر و آبادان اراضی مختلفی برای ساخت مسکن نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی استان به سرعت زمین‌ها را واگذار کند و نیروهای مسلح از طریق امکانات و ماشین‌آلاتی که دارند کار و ساخت و ساز را شروع کرده و خانواده های نیروهای مسلح به زودی صاحب مسکن شوند.

حسینی محراب اظهار کرد: هدف گذاری در نظر گرفته شده ساخت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای نیروهای مسلح استان است که در فاز اول ۶ هزار واحد ساخته می‌شود و زمان برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی آن هم برای اردیبهشت سال آینده برنامه‌ریزی شده است.