شناسهٔ خبر: 161153 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز ۲۸ اسفند/ اعلام هشدار قرمز برای روز سه شنبه

تگرگ کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز دو شنبه ۲۸ اسفندماه خبر داد و گفت: در روز سه شنبه برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هشدار سطح قرمز صادر شده است.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه اظهار کرد: امروز در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش.های پراکنده را شاهد هستیم.

وی افزود: از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوب الرز و دامنه های زاگرس مرکزی، بارندگی رگبار، رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و گرد و خاک و در نقاط سردسیر بارش برف را در پی دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز سه شنبه این بارش ها تشدید می شوند و بیشترین شدت سامانه بارشی در  استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است که هشدار سطح قرمز برای آنها صادر شده است مردم باید توجه داشته باشند که از سفر به این مناطق باید خودداری کنند.

رفیعی ادامه داد: در روز چهارشنبه به عنوان اولین روز سال ۱۴۰۳ از فعالیت سامانه بارشی کم می شود، اما به غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، سایر مناطق بارش دارند و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه آب‌های خلیج فارس و دریای عمان متلاطم می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ درجه بالای صفر است، اما در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه رگبار باران و رعد و برق را دارد.