شناسهٔ خبر: 161203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛

آیین افتتاحیه پویش سراسری «چشم به راهیم» در استان یزد برگزار شد

پویش چشم به راهیم پویش سراسری چشم‌به‌راهیم در استان یزد صبح امروز با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به میزبانی بوستان اشکی شهرستان اشکذر، آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، صبح امروز پویش سراسری «چشم به راهیم» به‌منظور فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح، ارتقای ایمنی و ترغیب رانندگان به توقف و استراحت با هدف کاهش تصادفات در جاده‌ها، طی برگزاری مراسمی، رسماً آغاز به کار کرد.

محمد رستگاری در حاشیه افتتاحیه این پویش اظهار کرد: در سال جاری وضعیت حوادث جاده‌ای در استان یزد نسبت به سایر مناطق کشور مطلوب بود و به لطف خدا تلفات ناشی از این حوادث، سیر نزولی داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تصریح‌کرد: با توجه به این روند کاهشی، قطعاً در سال جدید نیز وظیفه سنگینی در راستای ادامه تأمین ایمنی راه‌ها، حفظ این روند کاهشی و به حداقل رساندن تلفات جاده‌ای، بر عهده راهداری و سایر دستگاه‌های مربوطه، قرار دارد.

رستگاری در رابطه با انتخاب پارک اشکی شهرستان اشکذر به‌منظور میزبانی پویش، تصریح‌کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد و از سوی دیگر کریدور تهران – بندرعباس بستر بیشترین تردد در طول سال و به‌ویژه ایام نوروز است، مناسبت‌ترین مکان جهت دریافت بازخوردهای بیشتر، پارک اشکی شهرستان اشکذر بود.

وی در رابطه با اجرای برنامه‌های مختلف در پویش #چشم‌_به_‌راهیم، اظهار کرد: برنامه‌های اصلی پویش به همت دفتر روابط عمومی این اداره کل با کیفیت مطلوب از تاریخ ۲۵ اسفند الی ۱۳ فروردین همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۲ برگزار می‌شود.

گفتنی است این پویش هر روزه در یک سانس ویژه از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰ با جشنی شاد و متنوع با حضور مجری محبوب کشورمان سامان ارس خان و دیگر هنرمندان سرشناس استانی پذیرای قدوم همه شما هم‌وطنان عزیز خواهد بود.