شناسهٔ خبر: 161207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد:

کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای مهم‌ترین رسالت مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام نوروز

کمیته خدمات سفر استان یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳، گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین رسالت مجموعه راهداری در سراسر استان در ایام نوروز، کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی کاربران راه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در جلسه هماهنگی اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ مهم‌ترین رسالت مجموعه راهداری در این ایام را کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: آشکارسازی نقاط پرحادثه، مرمت رویه راه‌ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، خط‌کشی راه‌ها، ایمن‌سازی دماغه‌ها و تقاطع‌های حادثه‌آفرین از اقداماتی است که مجموعه راهداری تا قبل از شروع طرح انجام و در حین طرح نیز در صورت نیاز مبادرت به انجام آن خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته ۶۰-۳۰ بر عهده این اداره کل است، رصد تصادفات و حوادث جاده‌ای و میزان ترافیک عبوری از سطح جاده‌های استان و ساعت اوج تردد و ساعات وقوع حوادث در مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت روزانه کنترل و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

رستگاری تأکید کرد: در جلسات کمیته آمار روزانه با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی و همچنین پلیس‌راه، حوادث بررسی و با هماهنگی فرمانداران برای محورهای پرحادثه چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کمیته حمل‌ونقل ستاد سفر نیز وضعیت خدمات‌رسانی به مسافرین در شکل‌های مختلف حمل‌ونقل از جمله زمینی، ریلی و هوایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اذعان کرد: منظر آرایی محوطه پایانه‌های مسافری، نظارت بر پایانه‌های مسافری، تأمین اتوبوس، تعیین نرخ بلیت‌ها، پاسخ‌گویی به مسافرین، نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، تأمین سوخت جایگاه‌های پمپ‌بنزین بین‌راهی و نظارت بر قیمت‌های غرفه‌های موجود در پایانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی از جمله مصوبات کمیته حمل‌ونقل ستاد سفر، بوده است.

این مسئول همچنین تعطیلی به‌موقع کارگاه‌های راه‌سازی در حاشیه راه‌های و ایمن‌سازی پروژه‌ها قبل از تعطیلی کارگاه را مورد تأکید قرار داد و تصریح‌کرد: با توجه به تجارب سال‌های قبل و احتمال وقوع سیلاب یا طوفان‌های فصلی آماده‌باش اکیپ‌های راهداری لازم و حضور به‌موقع گشت‌های راهداری در محل وقوع حوادث الزامی است.

رستگاری در خاتمه بر رعایت شئون ماه رمضان و احترام روزه‌داران تأکید و پاسخ‌گویی به مکالمات و مراجعات مسافرین و ارباب‌رجوع را از کلیه همکاران در همه حال خواستار شد.