شناسهٔ خبر: 161248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار مسافر از مبدا استان مرکزی

مسافربری خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار مسافر از آغاز طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمدرضا یحیایی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال جاری اظهار کرد: از ابتدای شروع این طرح تا پایان روز ۲۶ اسفند ماه ۱۰ هزار و ۶۹۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جابه‌جا شدند.

وی افزود: از مجموع مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل استان، ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۵۰۱ سفر مسافرین درون استانی بوده اند که از این تعداد، ۴ هزار و ۹۸۱ نفر در قالب ۳۵۸ سفر توسط مینی بوس و ۴۳۶ نفر در قالب ۴۰ سفر نیز توسط ناوگان اتوبوسی جابه‌جا شدند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل جابجایی مسافرین برون استانی ادامه داد: ۴ هزار و ۸۹۱ نفر در قالب ۶۵۱ سفر مسافرین برون استانی بودند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۳۳ نفر توسط اتوبوس جابه‌جا شدند.

یحیایی تعداد شرکت های مسافربری فعال در سطح استان را ۴۷ واحد برشمرد و اضافه کرد: به منظور جابه‌جایی مسافرین در ایام طرح نوروزی ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل شامل ۲۰۰، دستگاه اتوبوس، ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۸۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری در نظر گرفته شده است.