شناسهٔ خبر: 161276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» با هدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها

ببینید|برگزاری نخستین روز پویش چشم به راهیم استان چهارمحال و بختیاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقاء ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگهی بخشی به همراهان رانندگان در سفر مهمترین هدف ما از اجرای پویش چشم‌به‌راهیم می‌باشند.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار محال و بختیاری،) روح‌الله غلامی مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهار محال و بختیاری در آیین افتتاحیه «پویش چشم به راهیم ۱۴۰۳» گفت: امسال نیز این پویش همانند دو سال قبل در سراسر کشور و به طبع در استان چهار محال و بختیاری اجرا می‌شود که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هدف از اجرای این پویش ارتقا ایمنی در جاده‌های مواصلاتی کشور و استان‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار محال و بختیاری افزود: همراهان رانندگان در سفرها نقش‌های اجتماعی برعهده دارند که با آگاهی از این نقش و اجرایی کردن آن‌ها کمک بزرگی در کاهش خطرها به رانندگان می‌کنند که بخشی از این نقش‌ها در این پویش آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه‌داد: این پویش در ورودی شهرهای بزرگ استان و با مرکزیت شهرکرد واقع در میدان قمربنی‌هاشم (ع) اجرا می‌شود که برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش‌بینی شده‌است.

غلامی اظهار کرد: به بهانه اجرای این برنامه‌های متنوع و شاد برای خانواده‌ها به کاهش خستگی راننده کمک می‌کنیم تا شعار هر سال یعنی «۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت» محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: طبق نظرسنجی‌های کشوری انجام شده احساس رضایت‌مندی مردم از نحوه اجرا بالا بوده و امسال که بهار با بهار قرآن مقارن شده که قطعاً زیبایی و تنوع کار را بیشتر می‌کند.

وی در پایان گفت: ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگهی بخشی به همراهان رانندگان در سفر مهم‌ترین هدف ما از اجرای پویش چشم ‌به‌ راهیم است.

غلامی افزود: نیروهای اداره‌کل راهداری در ایام نوروز تعطیلی ندارند و زمان کاری شان دو برابر نیز شده‌است، در کل ایام نوروز باتوجه به شلوغی جاده‌ها و بارش‌های در پیش ۴۲ راهدارخانه با ۴۵۰ نیرو در سطح استان به‌صورت آماده باش در خدمت مسافران و هم‌استانی‌ها هستند.