شناسهٔ خبر: 161309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۷ درصدی حمل کالاهای صادراتی از پایانه های مرزی خراسان رضوی

حمل کالا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار تن انواع کالای صادراتی از پایانه‌های مرزی این استان حمل شده که این میزان ۲۷ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی؛ جعفر شهامت گفت: تعداد ترددهای صورت گرفته شده برای صادرات کالا ۸۷ هزار و ۷۳۱ تردد بوده که ۳۰ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل را نشان‌می‌دهد.

وی تعداد تردد ترانزیت خروجی را ۱۱۶ هزار و ۴۴۱ تردد و میزان افزایش آن را نسبت به‌مدت پارسال ۴۳ درصد اعلام و گفت: ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تن انواع کالا از کشورها و بنادر کشور به کشورهای همسایه ترانزیت شده‌است.

شهامت تصریح‌کرد: در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ ورودی ترانزیت خالی با ۳ هزار و ۴۳۱ تردد ۵۵ درصد نسبت سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی رتبه خراسان‌رضوی را در جا به جایی صادرات کالا اول و ترانزیت را رتبه سوم در کشور ذکر کرد.

این مسئول در حوزه حمل و نقل استان خراسان‌رضوی تعداد تردد در ترانزیت کالا را ۳۷۳ هزار و ۴۰۵ تردد با جا به جایی ۵ میلیون و ۴۰۹ تن اعلام و افزود: میزان ترددها نسبت به پارسال ۳۲ درصد و میزان حمل بار ۳۹ درصد افزایش داشته است.

خراسان‌رضوی با دارا بودن ۴ پایانه مرزی در شهرهای دوغارون، لطف‌آباد، سرخس و باجگیران دارای ۲۱۱ شرکت بین المللی حمل کالا و ۸ شرکت بین المللی مسافری است.