شناسهٔ خبر: 161310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

ایجاد بستر اشتغال برای ۲ هزار و ۲۳۹ نفر در کارگروه‌های امور زیربنایی گلستان

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ایجاد زمینه اشتغال برای دو هزار و ۲۳۹ نفر در استان در کارگروه‌های امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین در سال ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۰ جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین در قالب ۴۳۲ مصوبه طرح تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: عمده درخواست‌های مطرح و تصویب شده در کارگروه‌های امور زیربنایی استان، متعلق به درخواست‌های احداث یا توسعه فعالیت‌های حوزه صنعت و معدن بوده است.

وی افزود: احداث یا توسعه واحدهای مرغداری نیز با ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۲۳۹ نفر بیشترین مصوبات جلسات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین گلستان در سال ۱۴۰۲ است.

ملک گفت: تصویب طرح‌های درخواست داخل حریم، احداث یا توسعه واحدهای دامداری و فعالیت‌های مرتبط با دامداری، احداث یا توسعه فعالیت‌های گردشگری و احداث یا توسعه واحدهای گلخانه یا مستحدثات مرتبط با فعالیت‌های مکمل کشاورزی از دیگر مصوبات این کارگروه در سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: این طرح‌ها مجموعاً با بیش از هزار و ۹۸۶ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خصوصی میزان اشتغال دو هزار و ۲۳۹ نفر را در استان ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲، ۱۰ جلسه کمیسیون ماده پنج‌در قالب ۴۵۹ مصوبه با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار شد.