شناسهٔ خبر: 161331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از فعالان طرح نهضت ملی مسکن استان فارس با حضور استاندار

از فعالان عرصه مهضت ملی مسکن استان فارس تقدیر بعمل آمد با حضور استاندار فارس از فعالان طرح نهضت ملی مسکن استان فارس به دلیل پیشرفت این بزرگ تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، محمود رضا طالبان، در آیین تجلیل از دست اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: استان فارس در تمام مراحل طرح نهضت ملی مسکن از جمله تامین زمین، صدور پروانه‌های ساختمانی، قرارداد با بانک، فنداسیون و قرارداد با سازنده مقام اول تا پنجم را در کشور دارد و بر اساس آخرین آمار سازمان ملی زمین و مسکن، این استان در مجموع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نهمین استان کشور است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: به دنبال اقدامات انجام شده در بحث تامین زمین، فراهم کردن زیرساخت ها و آغاز عملیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان، امروز فارس در اجرای این طرح در جایگاه نهم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گام نخست ۴۸۸ هزار و ۲۱۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد تقاضای ۱۷۰ هزار و ۸۴۰ نفر تایید نهایی شد.

طالبان اظهار کرد: همچنین تاکنون ۷۸ هزار و ۴۵۲ نفر واریز وجه را نیز انجام داده و ۱۰۵ هزار و ۲۱۳ واحد پروژه نیز در استان تعریف شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تعداد واحدهای دارای پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان نیز ۷۰ هزار و ۴۲۸ واحد است و ۴۹ هزار و ۶۴۸ واحد نیز دارای فنداسیون بوده و یا در حال اجرا است.

طالبان افزود: با توجه به اینکه عمده زمین های طرح نهضت ملی مسکن در فارس تامین شده، سال ۱۴۰۳ وارد فاز اجرا خواهیم شد.

در این آیین از ۹۵ نفر از دست اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن استان فارس در مجموعه‌های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت عمران صدرا و بانک مسکن تجلیل شد.