شناسهٔ خبر: 161344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران شهرستان قیروکارزین در راستای تردد ایمن مسافران نوروزی

راهداری قیروکارزین رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قیروکارزین با اشاره به اقدامات این اداره در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳، گفت: تلاش راهداران شهرستان قیروکارزین در راستای تردد ایمن مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس)، احمد هرمزی به اقدامات صورت گرفته در راستای آغاز طرح راهداری نوروزی ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: جلسه هماهنگی ستاد نوروزی و ارتقای ایمنی در جهت کاهش تصادفات شهرستان با رئیس پلیس راه برگزار شد و در این نشست، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قیروکارزین افزود: اداره راهداری در جهت افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای و خدمات به مسافرین نوروزی آمادگی کامل دارد و با توجه به اینکه حضور پلیس راه و راهداری در جاده‌ها در برقراری تردد ایمن و روان بسیار مؤثر هستند، گشت‌های مشترک راهداری و پلیس راه در ایام نوروز راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه علائم راهنمایی و رانندگی یکی از ارکان جاده مهم به‌شمار می‌رود، گفت: شست و شوی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب بنرهای نوروزی در کلیه محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی توسط راهداران پرتلاش برای راهنمایی بهتر کاربران جاده‌ای انجام شده‌است.

هرمزی با اشاره به استقرار گشت‌های راهداری و ترابری در راه‌های شهرستان قیروکارزین، ادامه‌داد: پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تمامی محورها حضور مستمر دارند تا در ایام سفرهای نوروزی، هم‌وطنان بدون هیچ مشکلی ترددی ایمن و بدون دغدغه داشته‌باشند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تلاش راهداران شهرستان قیروکارزین در راستای تردد ایمن مسافران نوروزی است، تصریح‌کرد: افزایش سطح ایمنی جاده در دستور کار مستمر راهداران قرار دارد از این رو ایمن سازی نقاط پرتصاف و پر تردد محورها در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ به‌صورت ویژه صورت گرفت.

بنا به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قیروکارزین، جلسه شورای اداری و ترافیک شهرستان با حضور رئیس راهداری و فرماندار و شورای اداری ایمنی ترافیک در دفتر فرمانداری برگزار شد که در این جلسه، موضوعاتی همچون پیشرفت آبادانی و ایمن کردن راه‌های مواصلاتی، طرح نوروزی ۱۴۰۳ مسائل و مشکلات و موانع ایجاد شده در تعدادی از پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پخش آسفالت و لکه گیری محورهای حوزه استحفاظی انجام شده‌است، اضافه‌کرد: تسطیح و رگلاژ شانه راه در محور قیر_جهرم، ایجاد شیار لرزاننده در چهار حوزه اصلی و بازدید از ترمینال مسافربری و باربری‌ها، بازدید از پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های تاکسی برون شهری و سرکشی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی از دیگر اقداماتی بود که از زمان آغاز طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان قیر و کارزین انجام شد.