شناسهٔ خبر: 161353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه‌های ثبت تخلفات در ایام نوروز سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت می‌کنند

سامانه هاي ثبت تخلفات در ايام نوروز سرعت لحظه اي و متوسط را ثبت می كنند معاون فنی و نظارت و راه‌های روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سامانه‌های ثبت تخلفات طی ایام نوروز سرعت لحظه‌ای و متوسط را در محورهای شریانی استان کرمان ثبت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، علی عبدالهی معاون فنی این اداره کل اظهار داشت: سامانه‌های ثبت تخلفات طی ایام نوروز سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت کرده، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت مقررات به‌ویژه کنترل سرعت وسیله خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند و همچنین از اعمال قانون شدن بدور باشند.

عبدالهی با اشاره به فعال بودن کلیه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی بیان داشت: سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی از اصلی‌ترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای هستند.

وی تصریح‌کرد: با توجه به تلاقی تعطیلات نوروزی امسال با ایام ماه مبارک رمضان میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل و پس از افطار و در طول روز بیشتر می‌شود، لذا رانندگان و هم‌وطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و همچنین نمازخانه‌های بین راهی که احداث شده‌اند جهت استراحت و رفع خستگی استفاده‌کنند.

عبدالهی اظهار داشت: در طول ایام عید نوروز سامانه و تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه‌های کشور آمادگی خدمت به هم‌وطنان را در زمینه اعلام وضعیت جاده‌ها و آب و هوا و آخرین وضعیت ترافیکی و جوی طول محورها را پاسخ‌گو هستند و همچنین در خصوص محورها و مشکلات راه‌ها و حمل و نقل و سایر موارد مرتبط به جاده‌ها پاسخگو می‌باشند.

معاون فنی و نظارت و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه آمادگی کامل برای تأمین ایمنی سفرهای نوروزی را داریم، گفت: رانندگان و کاربران جاده‌ای حتماً قبل از سفر اطلاعات مسیر خود را از سامانه و یا اپلیکیشن ۱۴۱ دریافت کنند و با آمادگی کامل و اطمینان از آماده بودن وسیله نقلیه خودشان و همراه داشتن تجهیزات ایمنی اقدام به سفر کنند.

عبدالهی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۶ سامانه هوشمند جاده‌ای در محورهای استان کرمان فعال هستند، افزود: در سال جدید نصب ۱۲۲ سامانه دیگر با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در دستورکار مرکز مدیریت راه‌ها قرار دارد.

معاون فنی و نظارت و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان هدف از نصب این سامانه‌ها را مدیریت بهتر راه‌ها، مدیریت بهینه ناوگان حمل و نقل، اطلاع رسانی سریع از شرایط راه به کاربران جاده و کمک رسانی در مواقع اضطراری دانست و خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۲۲ دستگاه سامانه هوشمند جاده‌ای ۳۴ دستگاه سامانه‌ها نظارت تصویری، ۳۲ دستگاه سامانه عکس برداری ثابت، ۴۰ دستگاه سامانه تردد شماری و ۱۶ دستگاه سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای به مرکز مانیتورینگ مدیریت راه‌های استان کرمان افزوده می‌شود.

عبدالهی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۱۰ دستگاه سامانه ثبت تردد جاده‌ای، ۲۷ دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری، ۱۴ دستگاه تابلو پیام متغیر خبری و ۶ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان کرمان فعال است و ضمن رصد تردد در جاده‌های استان کرمان، ارتقا ایمنی و کاهش تلفات در محورهای شریانی استان کرمان را به‌همراه دارند.