شناسهٔ خبر: 161447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶ کیلومتر از بزرگراه جیرفت - سه راهی بم زیر بار ترافیکی رفت

جنوب کرمان جیرفت -بم مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۶ کیلومتر از باند دوم بزرگراه جیرفت سه راهی بم در آستانه نوروز ۱۴۰۳ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان، ابراهیم امیری مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان، بیان کرد: با توجه به اهمیت توسعه منطقه جنوب کرمان و قرار گرفتن بزرگراه جیرفت – بم در کریدور توسعه ملی ۶ کیلومتر از باند دوم این محور تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد:  ۴۷ کیلومتر از این محور درحوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد و تا کنون ۳۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. در ادامه مسیر ۶ کیلومتر دیگر آن زیر بار ترافیکی رفته که تا کنون جمعا  ۴۲ کیلومتر آن مورد استفاده مردم شریف ایران اسلامی قرار گرفته و با توجه به مسافرت‌های  نوروزی تلاش همکاران ما براین شد که هرچه زودتر این ۶ کیلومتر در آستانه نوروز ۱۴۰۳ زیر بار ترافیکی برود که این کار انجام شد.

وی با اشاره به مبلغ هزینه شده در این پروژه گفت: مبلغ هزینه شده برای این محور ۱۰۰۰میلیارد ریال بوده است.

امیری در پایان در خصوص  ادامه ساخت مابقی این بزرگراه افزود:  ۵ کیلومتر باقی مانده در این بزرگراه ،کارهای زیرسازی وابنیه فنی آن انجام شده و این محور از اولویت های اداره کل راه و شهر سازی است که در آینده ای نزدیک به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.