شناسهٔ خبر: 161546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح کنترل مبدا- مقصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی البرز در نوروز ۱۴۰۳

طرح کنترل مبدا مقصد معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز گفت: طرح کنترل مبدا-مقصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای استان در راستای ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، میثم قدمی اظهار کرد: پیش از آغاز سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳، اقدامات مربوط به برنامه‌ریزی و فراهم‌آوردن تمهیدات لازم در زمینه ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی و تأمین ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی با برگزاری جلسات کارشناسی با اصناف و تشکل‌های صنفی و پلیس راهور انجام شد.

وی افزود: پیاده‌سازی سامانه کنترل هوشمند و برخط مراکز معاینه فنی، کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و اجرای طرح کنترل مبدا-مقصد ناوگان عمومی در سطح راه‌های استان از جمله اقداماتی است که در ایام نوروز برای ارتقای ایمنی مسافران درحال اجراست.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح کنترل مبدا-مقصد ناوگان عمومی جاده‌ای استان البرز، گفت: این طرح با محوریت پایش و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و با هدف ارتقای ایمنی سفرها در پایانه‌ها، پاسگاه‌های پلیس‌ راه و جاده‌های استان درحال اجراست.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز توضیح داد: طرح مذکور با همکاری پلیس راه استان‌ در راستای نظارت بر همراه داشتن تجهیزات ایمنی خودرو، اسناد و مدارک راننده، سلامت فنی ناوگان و همچنین انجام گشت‌های کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سامانه سپهتن با حضور مدیران و کارشناسان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرا می‌شود.

قدمی در پایان با آروزی سفری خوش برای مسافران نوروزی لازمه سفری ایمن و مطمئن را رعایت نکات ایمنی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رعایت قوانین و احترام به حقوق دیگران، شاهد کمترین سوانح رانندگی در جاده‌های البرز باشیم.