شناسهٔ خبر: 161599 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

خدمات‌رسانی کمیته تسهیل سفرهایی دریایی هرمزگان به ۶۳۷ هزار مسافر نوروزی/ گردشگران توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند

گردشگری دریایی رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان از خدمات‌رسانی به ۶۳۷ هزار نفر مسافر و گردشگر در پنج روز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی در استان( ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲) خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز پنجشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی در بندر شهید ذاکری جزیره قشم اظهار کرد: از ابتدای طرح تسهیل سفرهایی دریایی(۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲) به ۶۳۷ هزار نفر و گردشگر خدمات‌رسانی شده است. 

وی افزود: همچنین در این پنج روز بیش از ۱۰۱ هزار خودرو از مبادی گردشگری دریایی به صورت ایمن وارد بنادر استان شده‌اند. 

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان تاکید کرد: هموطنان مسافر و گردشگر سفرهای دریایی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از شناورها و مسیرهای غیرمجاز استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: نمایندگان بنادر استان به صورت ۲۴ ساعته در مبادی رسمی حضور دائمی دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص تعداد قایق‌ها، شناورها و صندلی‌ها در بنادر مسافری و گردشگری استان نیز گفت: ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است. 

عباس‌نژاد تعداد شناورهای مسافری فعال شده در اجرای این طرح را نیز ۴۳ شناور به ظرفیت چهار هزار و ۷۰۷ نفر و۴۶ لندینگ‌کرافت ویژه حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو اعلام کرد.