شناسهٔ خبر: 16161 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

خداکرمی خبر داد:

ورود هواپیماهای جدید به ناوگان تا ۲ ماه آینده/ برنامه سازمان هواپیمایی برای مدیریت قیمت بلیت پروازهای نوروزی/ الگوسازی مدیریت موفق پروازهای اربعین در نوروز ۹۵

محمد خداکرمی معاون رئیس سازمان هواپیمایی از ورود تعدادی هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد خداکرمی امروز دوشنبه ۷ دی ماه در حاشیه افتتاح پروژه‌های نقشه‌های هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: برای اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کار کارشناسی زیادی صورت گرفت ضمن اینکه مرحله نخست اجرای این طرح مبنی بر متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما از اردیبهشت و خرداد سال گذشته آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شاهد تناسب عرضه و تقاضا خواهیم بود گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با تمهیدات سازمان هواپیمایی فعلا در مسیرهایی اجرا شد که حداقل سه شرکت هواپیمایی در آن مسیر فعالند و امکان رقابت برای آنها وجود دارد. به جز ایام پرتقاضا و پرترافیک برای سایر زمان‌ها مشکل خاصی وجود ندارد ضمن اینکه در ایام کم‌تقاضا نسبت مناسبی بین عرضه و تقاضا وجود دارد و امکان تهیه بلیت با نرخ‌های پایین نیز است.

خداکرمی ادامه داد: در شرایط آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شرکت‌هایی که مقبولیت بیشتری نزد مسافران دارند می‌توانند در جذب مسافر موفق‌تر باشند. همچنین این موضوع موجب می‌شود شرکت‌هایی که مقبولیت کمتری نزد مسافران دارند در جهت ارتقای سطح خدمات و نرخ‌های رقابتی تلاش کنند.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه‌های این سازمان برای مدیریت نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز خبر داد و گفت: همانطور که در ایام پرترافیک اربعین با همکاری و توافق با شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های مصوب تعیین شد برای ایام نوروز نیز طی مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما نرخ‌ها به صورت مدیریت‌شده تعیین خواهد شد.

وی ۲۴ اسفند تا اول فروردین را اوج تقاضای سفر عنوان کرد و افزود: در روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین نیز شاهد افزایش تقاضای سفر خواهیم بود. در همین راستا سازمان هواپیمایی در نظر دارد تا با دعوت از مدیران شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ‌های پروازی نوروز و دسترسی مسافران به بلیت توافق کند.

خداکرمی به آخرین اقدامات سازمان هواپیمایی برای خرید هواپیما اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای خرید هواپیما صورت گرفته که تا پایان سال جاری تعدادی از این هواپیماها وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

وی روند خرید هواپیما را یک روند طولانی و زمان بر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه خرید هواپیما نیاز به نقدینگی زیاد دارد شرکت‌های هواپیمایی بیشتر سوق به اجاره هواپیما دارند./

نظر شما