شناسهٔ خبر: 161674 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

مهرآباد همچنان پیشتاز فرودگاه‌های کشور در پروازهای نورزی

فرودگاه مهرآباد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در بازه 24 اسفند سال 1402 تا یکم فرودین ماه سال 1403 نزدیک به 700 هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند. مهرآباد همچنان پیشتاز اعزام و پذیرش مسافر در میان تمامی فرودگاه‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط ‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی اظهار کرد: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانودری، از آغاز عملیات نوروزی در تاریخ 24 اسفند تا یکم فرودین ماه سال 1403، تعداد 691 هزار و 144 مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی اظهار داشت: طی این مدت پنج هزار و 954 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

نخجوانی گفت: در فرودگاه بین المللی مهرآباد که عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور را در اختیار دارد، در نخستین روز از سال جدید شاهد انجام 311 نشست و برخاست و همچنین اعزام و پذیرش 37 هزار و 200 مسافر بودیم.

به گفته وی مهرآباد در بازه زمانی 24 اسفند تا یکم فروردین نیز دو هزار و ۳۵۱ نشست و برخاست و ۲۸۲ هزار مسافر را اعزام و پذیرش کرد و از این نظر پیشتاز بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۱۴۸ هزار و ۲۶۷ مسافر و یک هزار و ۱۰۰ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

نخجوانی اظهار داشت: متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام(ره) نیز به یک هزار و ۱۸۹ نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.