شناسهٔ خبر: 161730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

لزوم مراقبت های لازم در مقابل آسیب‌های هیپنوتیزم جاده و پدیده باریک بینی

حسن کحال زاده - اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اصول اساسی در رانندگی گفت: ضروری است رانندگانی که قصد تردد در جاده های استان اصفهان را دارند مراقبت های لازم را در مقابل آسیب‌های هیپنوتیزم جاده و پدیده باریک بینی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این استان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۶ هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  
وی افزود: شهر اصفهان هرسال در نوروز، میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی‌ست که این شهر را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب کرده‌اند لذا در این ایام که سفرهای جاده ای افزایش می باید به منظور جلوگیری از تصادفات و اتفاقات تلخ، رعایت دقیق قوانین رانندگی برای سفر ایمن نوروزی ضرورت دارد.  
رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه خوب دیدن، تشخیص دادن و دوری کردن از خطرات آن از اصول اساسی در رانندگی است گفت: بنابر اعلام پلیس‌راه، رانندگان ۹۰ درصد از اطلاعات محیط اطرافشان را از طریق چشمانشان بدست می‌آوردند.  
وی با اشاره به اینکه دید طبیعی چشم انسان در صورت نداشتن عیب ۱۴۰ درجه است توضیح داد: در مواقعی که سرعت بیشتر می‌شود زاویه دید و تسلط راننده به اطراف کمتر شده و در نتیجه احتمال تصادف بیشتر می‌شود.  
کحال زاده توصیه کرد: رانندگان در زمان حرکت در راه‌های یکنواخت تلاش کنند چشمانشان را به اطراف حرکت دهند و تمرکز نکنند همچنین رعایت سرعت‌های مجاز برای جلوگیری از پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید توصیه می‌شود.  
وی با اشاره به یکنواخت بودن طول جاده های این استان عنوان کرد: مطابق با هشدارهای پلیس‌راه استان اصفهان، ضروری است رانندگانی که قصد تردد در این جاده ها را دارند در مقابل آسیب‌های هیپنوتیزم جاده و پدیده باریک بینی مراقب‌های لازم را بعمل آورند.