شناسهٔ خبر: 161757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خبر داد

جابجایی بیش از ۳۱۰ هزار نفر با وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری استان تهران

جابجایی بیش از سیصد و ده هزار نفر توسط حمل و نقل عمومی استان تهران در ایام طرح نوروزی استان تهران تاکنون در حدود ۲۶ هزار سرویس حمل و نقل عمومی جاده ای از مبدا تهران به سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان تهران؛ مهدی خضری، مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگویی از محل پویش چشم به راهیم، اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی در این استان یعنی از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز سوم فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۳۱۱۳۳۹ نفر از هموطنان عزیز با استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه برون شهری به مقاصد خویش در اقصی نقاط کشور سفر نموده اند که این شامل ۲۵۸۴۳ سرویس انواع ناوگان برون شهری می باشد.

خضری در ادامه افزود: جمع کل مسافران ورودی به این استان هم در همین بازه زمانی از آغاز طرح نوروزی امسال ۱۵۷۰۴۸ نفر برآورد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران همچنین گفت: بر اساس داده های استخراج شده از مرکز مدیریت راههای استان تهران، در این طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفند گذشته و همزمان با شروع سفرهای هموطنان با انواع خودرو در مجموع ۵۵۳۴۱۰۳ سفر ورودی و خروجی ثبت که از این تعداد ۲میلیون و سیصد و شصت هزار و ۱۷۳ (۲۳۶۰۹۱۹) انواع وسیله نقلیه عمومی و شخصی از استان تهران خارج و ۳میلیون و ۱۷۳ هزار و یکصد و هشتاد و چهار (۳۱۷۳۱۸۴) انواع وسیله نقلیه هم به استان تهران وارد شده اند.

مهدی خضری در ادامه اظهار داشت: همچنین دستگاه های تردد شمار استان بیشترین حجم تردد روزانه را از ۲۵ اسفند تا پایان فروردین به ترتیب برای محور های آزاد راه تهران-کرج با ۲۰۵۳۲۴۹ تردد وسیله نقلیه؛ آزاد راه تهران-قم با ۱۵۰۲۵۴۴ وسیله نقلیه و محور تهران-پاکدشت با ۱۳۹۰۰۸۸ تردد ثبت شده ورودی و خروجی نشان می دهند.

گفتنی است بر اساس اطلاعات موجود و در مقایسه با داده های ثبت شده تردد در سال گذشته، امسال به طور میانگین شاهد افزایش حدود ۰.۰۶ درصدی بوده ایم.