شناسهٔ خبر: 161807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هویت بخشی به صنعت حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار است

شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یکی از موضوعاتی که در سال جاری برنامه‌ریزی شده و به آن تأکید داریم، بحث هویت‌بخشی به حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، نشست هماهنگی و راهبری حمل و نقل کالا و مسافر استان مرکزی با حضور حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل و داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیران و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و مدیران انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالا و مسافر استان برگزار شد.

حمیدرضا شهرکی در این نشست اظهار کرد: هر کشوری که گام های بلندی در توسعه اقتصادی برداشته و خط تولید با کیفیت و مناسبی داشته باشد در حوزه تامین کالا و لجستیک و ارتقای صادرات موفق بوده است.

وی افزود: بسته تولید خدمات در کشور در حوزه بزرگ صنعت حمل و نقل بخش اعظمی از آن متأثر از تلاش و اقدامات صنوف و انجمن های صنفی است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به برنامه های سازمان در سال جاری بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که دنبال خواهیم کرد بحث هویت بخشی به حوزه حمل و نقل است، پیرامون همین موضوع نیز برنامه های اجرایی مفصلی را با همراهی اصناف و شرکت‌های حمل و نقل پیگیری خواهیم کرد.

شهرکی ادامه داد: از سال گذشته به صورت جدی با ایجاد زمینه لازم مجموعه ای را تحت عنوان کارگروه فناوری در بخش حمل و نقل در سازمان تشکیل دادیم، در سال جدید پروژه‌های بزرگی را در این راستا برای شکوفایی بخش حمل و نقل با استفاده از ابزارها و امکانات که در حوزه فناوری است رقم خواهیم زد.

وی اضافه کرد: تنها با تدوین استراتژی مشکلات حل نمی‌شود و باید اقدام عملی برای رسیدن به هدفگذاری‌ها صورت بگیرد؛ تلاش کردیم در ستاد برنامه اعضای بخش حمل و نقل را با نظام برنامه ریزی مشخص به اهداف ترسیم سازمان نزدیک کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: در بخش کالا در سال گذشته ۳ پروژه، ساماندهی کالای بخش معدنی با محوریت کالای حمل شده، پروژه ساماندهی وانت‌بار با محوریت وسایل نقلیه و همچنین ساماندهی شهرک‌های صنعتی برنامه ریزی و زیرساخت هایی نیز برای آن ایجاد شد.

شهرکی با بیان اینکه شرکتهای حمل و نقل بنگاه اقتصادی تولید خدمت هستند و نیاز است از بسترهایی که سازمان فراهم کرده استقبال کنند، گفت: ۱۳ تفاهم‌نامه با واحدهای تولیدی منعقد شده و سازمان نیز خط اعتباری برای آن را تامین کرده و مقرر شده تا وام ۹ درصد به متقاضیان پرداخت شود البته نیاز است خود شرکت ها نیز از این موضوع استقبال کنند و پیگیر آن باشند.