شناسهٔ خبر: 161818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مقایسه با ایام نوروزی سال ۱۴۰۱، اعلام شد

کاهش ۹۰ درصد تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان

حسن کحال زاده- اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با اعلام رئیس پلیس راه استان اصفهان، از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان ۴ درصد نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته افزایش داشته و میزان وقوع تصادفات منجر به فوت نیز بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این استان با توجه به موقعیت خاص و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بودن جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.  
وی بیان کرد: مطابق با اعلام رئیس پلیس راه استان اصفهان و براساس آمار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۴ درصد بیشتر شده و بیش از ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار تردد در این مدت به ثبت رسیده است.  
رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: براساس اطلاعات واصل شده میزان وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته و مطابق با تجزیه و تحلیل کارشناسان این پلیس‌راه، علت ۶۲ درصد از وقوع انواع تصادفات و حوادث ترافیکی و جاده ای، سهل انگاری، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و بی توجهی رانندگان به جلو و ۳۱ درصد واژگونی خودرو بوده است.  

وی با بیان اینکه تصادفات جرحی نیز چهار درصد کاهش یافته است گفت: بنابر توصیه‌های رئیس پلیس‌راه استان اصفهان، رانندگان الزامی است به این نکته توجه داشته باشند که بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کمترین زمان موجب می‌شود جان سرنشینان خودرو را به خطر بیاندازد.