شناسهٔ خبر: 161887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تاکید کرد؛

جهش تولید مسکن در استان سمنان و تکمیل پروژه‌های راهسازی در سال ۱۴۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید مسکن در استان و تکمیل و افتتاح پروژه‌های باقی‌مانده راهسازی استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به مردم به‌ویژه مردم ولایت‌مدار استان سمنان از دستاوردهای این اداره کل در سال ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد و سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید مسکن در استان و پیشرفت، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی استان دانست.

متن این پیام بدین شرح است:

 خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ به‌لطف خداوند منّان اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه مسکن و راهسازی استان سمنان رقم خورد. در حوزه مسکن، کسب رتبه دوم نهضت ملی مسکن در کشور، پایان عملیات ساخت یک هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و افتتاح آن در سفر هیات دولت درسال ۱۴۰۳، آغاز عملیات ساخت ۹۶۸ واحدمسکونی در سایت ۲۳ هکتاری پیام نور سمنان، تعیین تکلیف وضعیت واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان و پیشرفت فیزیکی چشمگیر خانه‌های جایگزین در حال ساخت، آغاز عملیات ساخت یک هزار و ۷۴ واحد ویلایی نهضت مسکن در سایت ۴۸ هکتاری شهرستان دامغان،۳۶۰واحد ویلایی در شهر امیریه و ۵۰ واحد مسکونی ویلایی در شهر کلاته رودبار، الحاق ۲۰۵ هکتار از اراضی شهرستان سمنان جهت ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی، انتخاب ۳۸۴ قطعه زمین توسط مشمولان طرح جوانی جمعیت در سمنان و افتتاح پل شهرک صنعتی سمنان پس از ۱۷ سال از جمله مهمترین دستاوردهای اداره کل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

با توجه به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، انتظار می‌رود به‌لطف خداوند متعال و تلاش همکاران در مجموعه راه و شهرسازی استان سمنان در سال ۱۴۰۳و همراهی مردم سمنان، عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان آغاز و افتخار دیگری از مشارکت مردم در ساخت مسکن در کارنامه اداره کل راه و شهرسازی استان ثبت شود.

امید است با توجه به تکمیل عملیات آسفالت‌ریزی محور ۱۱.۵ کیلومتری سرخه-سمنان، در سال‌۱۴۰۳ با انجام خط‌کشی و نصب تابلوهای علائم و ایمنی، شاهد افتتاح این پروژه باشیم و در جهت دریافت اعتبارات مناسب سه پروژه اولویت‌دار راهسازی - ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده محور سمنان-فیروزکوه، تکمیل و بهره‌برداری قطعه دوم محور دامغان-معلمان و  تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت افتتاح و بهره‌برداری ۳۶ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل گرمسار-لاسجرد در شهریورماه سال جاری، گامی دیگر در جهت توسعه و آبادانی ایران زمین برداشته شود.

در پایان از مجموعه استانداری سمنان به‌ویژه استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نمایندگان شریف مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به‌منظور دریافت اعتبارات و تحقق برنامه‌های مجموعه راه و شهرسازی استان همکاری کرده‌اند، کمال تشکر و قدرانی را دارم. بر خود لازم می‌دانم تا از همه همکارانم در مجموعه راه و شهرسازی استان سمنان که با تلاش شبانه‌روزی در جهت تحقق اهداف راه و شهرسازی استان گام برمی‌دارند، مراتب سپاسگزاری را اعلام کنم. امیدوارم در سال جدید با مشارکت مردم شریف استان و همراهی مسئولان در جهت منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه «جهش تولید با مشارکت مردم» سربلند باشیم.