شناسهٔ خبر: 162043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری همدان خبر داد؛

ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در موج اول بازگشت مسافران نوروزی در همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز موج اول بازگشت مسافران نوروزی و ثبت افزون بر ۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ هفت میلیون ۲۵۹ هزار تردد با استفاده از ۸۰ سامانه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان همدان به ثبت رسیده است که درصد ترددهای سنگین نسبت به‌مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد.

وی تصریح‌کرد: با اقدامات مؤثر و جهادی عوامل راهداری در رفع ۳۱ نقطه حادثه‌خیز محورهای استان، به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت ارتقا ایمنی راه‌ها و با همکاری پلیس راه و سایر دستگاه‌های مرتبط، آمار تصادفات جاده‌ای نسبت به‌مدت مشابه پارسال تا به امروز کاهش چشمگیری داشته است و امیدوارم با همکاری کاربران جاده‌ای و استفاده کنندگان از راه‌ها این روند همچنان ادامه داشته‌باشد.

آهکی با اشاره اجرای پویش چشم به راهیم، ایستگاه‌های سلامت و اجرای طرح ۳۰-۶۰ در استان همدان گفت: اجرای این پویش‌ها و طرح‌ها فقط با هدف آموزش، ارائه فرهنگ صحیح رانندگی، ترغیب رانندگان به استراحت کوتاه و از همه مهمتر به حداقل رسیدن تصادفات و سوانح رانندگی است چرا که از نظر ما یک فقره تصادف هم بسیار زیاد است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان در پایان اظهار کرد: اولویت و هدف اصلی راهداران ارتقا ایمنی راه‌ها برای تردد ایمن همراه با آرامش کاربران جاده‌ای می‌باشد و این مستلزم رعایت نکات ایمنی رانندگی از سوی تمامی استفاده کنندگان از جاده‌ها است.