شناسهٔ خبر: 162223 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

حمایت صندوق ملی مسکن از نهضت ملی امسال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد/آغاز نوسازی و بهره‌برداری از ۲۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم در سال جدید

مسکن شهرهای جدید حمایت صندوق ملی مسکن از نهضت ملی امسال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، مولدسازی دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال جدید، ثبت بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس، آغاز نوسازی و بهره‌برداری از ۲۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم در سال جدید، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برنامه‌های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد

رویکرد بخش مسکن صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین است

نشست شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در بخش‌های مختلف مسکن برگزار و برنامه‌های سال جدید تشریح شد.

بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است

رئیس جمهوری با تبریک سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: امروز بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است و نیمی از مسکن‌های مهر هم به مردم تحویل شد و نیم دیگر هم در دست اقدام است.

مولدسازی دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال جدید است

تاکید بر سرعت بخشی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام

وزیر راه و شهرسازی از تمامی معاونان خود خواست تا در سال ۱۴۰۳ مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهند و در تامین مالی پروژه‌ها از مولدسازی بهره لازم را ببرند.

ثبت بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

ثبت قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس الزامی است

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال ثبت قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس الزامی است، از ثبت بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد در این سامانه از ابتدای اجرای برنامه تا روز چهارم فروردین امسال خبر داد.

قرارداد تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۲۸ هزار نفر امضا شد

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از انعقاد قرارداد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۲۸ هزار و ۲۱۳ متقاضی خبر داد.

آغاز نوسازی و بهره‌برداری از ۲۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم در سال جدید

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه واحدهای در حال نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۵۰ هزار واحد گذشت، برنامه‌های اجرایی شرکت را در سال جدید با توجه به شعار سال تشریح کرد.

میزان حمایت صندوق ملی مسکن از نهضت ملی امسال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر و نهضت ملی پرداخت شد از برنامه امسال برای رساندن این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

اصلاحیه ماده ۱۸ آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران سراسر کشور و شهردار تهران، اصلاحیه ماده ۱۸ آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران را اعلام کرد.

۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در سال جاری تکمیل و تحویل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از برنامه آن سازمان برای تکمیل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در سال جاری با تامین اعتبار به موقع منابع مالی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

ضرب‌الاجل نصب دوربین در سایت‌های نهضت ملی و مسکن مهر حداکثر تا ۲۰ فروردین

رییس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در جریان بازدید از واحدهای مسکونی در حال ساخت پرند از مدیران عامل شرکت‌های عمران شهرهای جدید در سراسر کشور خواست تا نسبت به نصب دوربین سایت‌هایی مسکن مجهز به هوش مصنوعی اقدام شود.

اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳

رییس هیأت‌مدیره شرکت عمران در بازدید از واحدهای مسکونی مهر پردیس از برنامه اتمام مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت: منابع خوبی از صندوق ملی مسکن برای اتمام مسکن مهر و نهضت ملی در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

مباحث مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت انرژی در ساختمان‌ بازنگری می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام اینکه بازنگری مباحث ۱۲، ۱۵، ۱۷ و تدوین مبحث ۲۴ مقررات ملی ساختمان با عنوان ارزیابی و بهسازی ساختمان انجام شده و آماده ابلاغ است، از تغییر رویکرد در بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان با تمرکز بر مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها خبر داد.

اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی در ۵۱۶ شهر

سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ ارایه کرد.

تدوین برنامه جامع اقدام مشترک برای ۲۰۲۸ محله در ۲۹۷ شهر

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله فعالیت‌های این دفتر برشمرد و توضیح داد: در دولت سیزدهم جلسه پنجاه و ششم ستاد ملی بازآفرینی شهری برگزار شد که مصوبات جهت ابلاغ و اجرا به تایید رییس جمهور نیز رسید.

زمین متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهر بهارستان واگذار می‌شود

مدیرعامل شهر جدید بهارستان از برنامه واگذاری زمین به بخشی از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در بهار امسال خبر داد.

۴۵ هزار و ۳۲۵ متقاضی در دولت سیزدهم تسهیلات مسکن روستایی دریافت کردند

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در دولت سیزدهم ۴۵ هزار و ۳۲۵ متقاضی از بانک مسکن تسهیلات مسکن روستایی دریافت کردند که این رقم در معادل ۶ هزار و ۵۶۷ میلیاردتومان بوده است.

۷۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن اجرا شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن حدود ۷۲۰ هزار واحد نهضت ملی در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

احصای راهبردها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی جهت تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

اولین جلسه مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در سال جدید به منظور احصای راهبردها و برنامه‌های این وزارتخانه در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و راه‌اندازی سامانه پیمان برای پیشرفت به منظور ایجاد پلتفرم ارتباطی میان مردم و وزارت راه و شهرسازی، با هدف حرکت در مسیر تحقق شعار سال برگزار شد.