شناسهٔ خبر: 162238 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور کندوان و آزادراه تهران – شمال مطرح کرد؛

تعریض ۷ کیلومتر دیگر از محور مرزن‌آباد- تهران به‌زودی

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از محور کندوان و آزادراه تهران – شمال، یکی از محورهای دارای گره‌های ترافیکی این منطقه را محور مرزن‌آباد- تهران دانست و گفت: حدود ۴.۵ کیلومتر این محور تعریض شده و عملیات تعریض هفت کیلومتر دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور کندوان و آزادراه تهران - شمال در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره اینکه مازندران در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است، بر در نظر گرفتن تدارک ویژه برای استان در راستای خدمات رسانی به مسافران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران نیز برای تحقق  این مهم اهتمام خوبی دارند، اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده در بازدید روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور از جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال به‌طور قطع یک گشایش خوبی از این محور چالوس که ورود به استان مازندران است، خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: یکی از محورهای این منطقه که گره‌های ترافیکی در آن داریم از مرزن‌آباد به‌سمت تهران است که حدود ۴.۵ کیلومتر آن تعریض انجام شده و فقط آسفالت یک کیلومتر آن باقیمانده تا ۲ ماه آینده به اتمام می‌رسد و هفت کیلومتر باقیمانده که ۲ کیلومتر آن تونل است و بقیه آن نیز باید تعریض بشود که در بازدید امروز نیز تصمیم خوبی برای این منطقه گرفته شد.

بذرپاش یادآور شد: این مقدار هفت کیلومتر از منابع اعتبار این وزارتخانه و منابع استانی نیز از طریق مولدسازی در دستور کار قرار می‌گیرد تا زودتر عملیات تعریض آن مرتفع بشود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: همزمان نیز احداث قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال نیز در حال انجام است و امروز نیز برای سرعت بخشی به این قطعه نیز پیشنهادهای خوبی ارائه شده تا به یاری خداوند این قطعه آزادراه را به‌موقع بر اساس زمان در نظر گرفته شده به اتمام برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور روز سه شنبه به‌همراه وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بازدید سرزده داشت و بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تأکید کرد.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به‌طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد.