شناسهٔ خبر: 162256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

افزایش ۱۱ درصدی جابه جایی بار در استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابه‌جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۲ از مبادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن اشاره به جا به جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۹۰۰ تن کالا در سال ۱۴۰۲ از مبادی استان اظهار داشت: عمده کالاهای حمل شده استان در سال گذشته مربوط به انواع محمولات سیمان، کلینکر، سیب‌زمینی، هماتیت، سنگ‌آهن، گندله و انواع محمولات نفتی بوده است.

آهکی تصریح‌کرد: بار جابه‌جا شده از مبدأ استان در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۶۶۸ هزار تن بوده است که نشان از رشد ۱۱.۲۰ درصدی جابه‌جایی کالا در این استان در سال ۱۴۰۲ است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه‌داد: برای حمل این میزان بار در سال گذشته، ۷۳۶ هزار و ۲۸ بارنامه صادر شده است که صدور بارنامه نیز در این مدت نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که ۷۰۲ هزار بارنامه بوده، ۷۳ /۴ درصد رشد داشته است.

آهکی تأکید کرد: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و بیش از ۱۵ هزار انواع ناوگان باری در این مدت، جابه‌جایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان با اشاره به انجام بیش از ۱۲۳۰ واحد گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه گفت: با استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت در ۱۲ ماهه گذشته بیش از ۹۰۰ دستگاه ناوگان اعمال قانون شده که با توجه به‌مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته‌ایم.