شناسهٔ خبر: 162282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)؛

جنگ بزرگ چشم به راهیم در مجتمع خدماتی رفاهی شهر شادی پارسیان زنجان برگزار شد

راهداری زنجان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، جنگ شادی چشم به راهیم با حضور گسترده مسافران در شهر شادی پارسیان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان)، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، جنگ شادی چشم به راهیم با حضور مدیر کل، معاون توسعه و منابع، فرماندار سلطانیه، مدیر و کارشناس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان و حضور گسترده مسافران در مجتمع خدماتی رفاهی شهر شادی پارسیان زنجان برگزار شد.

در این مراسم جعفر قزوینیان، مدیرکل این اداره، ضمن عرض خیرمقدم به مسافران با اشاره به این مطلب که راهداران همواره سعی دارند ترافیکی روان و جاده‌های ایمنی برای مسافران فراهم کنند، اظهار داشت: جان باختن ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی و ۱۲ هزار مصدوم در سطح جاده‌های کشور تا به امروز، آمار بالایی است که با برگزاری پویش چشم به راهیم در تمام نقاط کشور سعی در کاهش این آمار داریم.

وی موضوع تصادفات را همچنان مهم‌ترین دغدغه راهداری دانست و گفت: همواره به مسافران توصیه می‌کنیم تا با رعایت نکات ایمنی، به‌ویژه در حوزه سرعت غیرمجاز و اجتناب از رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی و نبستن کمربند ایمنی که بیشترین علت تلفات در واژگونی خودروها است، مورد توجه جدی خود قرار دهند.

قزوینیان، آزادراه زنجان_ قزوین را یکی از پرترددترین جاده‌های ارتباطی در کشور اعلام‌کرد و گفت: در صورتی که هر کدام از رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نکنند، حادثه‌ای ایجاد می‌شود که غیرقابل جبران است.

مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با اشاره به تأثیر سرنشینان در تصادفات جاده‌ای افزود: امروزه در دنیا کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما نیز به‌خاطر اهمیت موضوع، پویش همراهان سفر را طراحی کردیم به این شکل که سرنشینان در طول سفر، راننده را هوشیار نگه‌دارند چرا که بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است.

وی اضافه‌کرد: امیدواریم با تمهیداتی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور اندیشیده‌است، شرایط لازم را برای تردد ایمن ایجاد کنیم، اما مهم‌ترین موضوع، همکاری و مشارکت مردم است تا نسبت به توصیه‌ها و نکاتی که بیشترین آسیب‌ها را می‌رساند و باعث وقوع تصادفات می‌شود، توجه بیشتری صورت گیرد.