شناسهٔ خبر: 162404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام پیک نوروزی سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود؛

اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در راه آهن اصفهان

سفرهای نوروزی در ایام پیک نوروزی و ماه مبارک رمضان کارگروه ویژه ای با عنوان عفاف و حجاب در ایستگاه مسافری راه آهن اصفهان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ با هدف تکریم و احترام به ارزش‌های فرهنگی و ترویج اصول اخلاقی، اقدامات موثری توسط کارگروه عفاف و حجاب در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در راه‌آهن اصفهان بعمل آمده و فضایی معنوی به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز ایجاد شده است.  
در ایام پیک نوروزی که با ماه عبادت و بندگی متقارن گردیده کارگروه ویژه ای تحت عنوان عفاف و حجاب در ایستگاه مسافری راه آهن اصفهان تشکیل و به این امر می‌پردازد.  
ضابطین امر به معروف و نهی از منکر با حضور در این ایستگاه، با اهدای هدایایی همچون ساق دست، روسری و کارت پستال به بانوان، به ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب کمک می‌کنند.  
از دیگر اقدامات این کارگروه، برپایی پاتوق گفتگو با بهره‌گیری از کارشناسان دینی است که چالش‌های حجاب و پوشش اسلامی ایرانی را برای بانوان و خانواده‌های ایشان روشنگری و تببین می‌کنند، همچنین در این پایانه ریلی گروه سرود در خصوص حجاب اجرا می‌شود.  
این ابتکار عمل، بخشی از تلاش‌های مستمر برای ایجاد محیطی امن و محترمانه برای همه مسافران است و با توجه به اهمیت ایام ماه مبارک رمضان و نوروز و حجم بالای مسافرت‌ها، تمرکز بر فرهنگ اسلامی و ارزش‌های اجتماعی بیش از پیش احساس شده لذا این کارگروه، با همکاری نهادهای مرتبط، به طور فعال در حال انجام وظایف در خصوص این فریضه هستند تا اطمینان حاصل شود که اصول عفاف و حجاب به نحو احسن رعایت و فضایی سازنده و مثبت در ایستگاه راه آهن حاکم است.